Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Retrospektiva Vjekoslava Nakića u Beogradu (osvrt autora)

Kako je već bilo najavljeno, u srijedu 23.5.2012. g. u Beogradu, u Akademskom filmskom centru Doma kulture Studentski grad, održana je projekcija mojih najznačajnijih splitskih filmova (Sloboda, Tetraedar, Poslije potopa, L’abandon) i tri filma snimljena u Beogradu (Konverzija, Kompozicija i H) u produkciji Akademskog kino kluba.

Svi filmovi su digitalizirani i tako prikazani. U tom procesu neki filmovi su izgubili nešto na kvaliteti, npr. Sloboda na oštrini i na montaži ‘u kvadrat’ zbog naknadnog preljepljivanja. ‘Montaža u kvadrat’ se isto tako izgubila i u pretposljednjoj sekvenci u Tetraedru. Ali, sve u svemu, zadovoljan sam i zahvalan Kino klubu Split, naročito Borisu Poljaku i Sunčici Fradelić, na brizi i trudu oko svega toga. Kompozicija je isto tako izgubila na kvaliteti slike, dok je kopija filma H ispala sasvim dobro. Umnoženi su CD-i cijele projekcije pa će i Kino klub Split uskoro dobiti svoj primjerak.

Malobrojna publika, bilo ih je oko petnestak, od toga polovica su bili filmski veterani, oduševljeno je prihvatila filmove. Tokom razgovora među publikom primijetio sam i nekoliko meni potpuno nepoznatih osoba, što mi je bilo jako drago, jer na takve projekcije obično dolaze samo prijatelji i poznanici. Šteta, jer programi AFC-a su namjenjeni studentima Studentskog grada. Ima ih oko 4000 a skoro nitko ne mari za to.

Prijatno me iznenadio Miroslav Bata Petrović (1949), počeo je kao amater u Kino klubu Doma omladine Beograda, sa CD-om filma Hommage (2010) posvećenog meni i mom filmu Kompozicija koji je, kaže, presudno uticao na njegov dalji rad. Hommage je drugi od 6 dijelova omnibusa ‘Nenarativni omnibus’. Prvi dio ‘Brodovi (više) ne pristaju’ posvećen Mihovilu Pansiniju a posljednji, šesti, ‘Hommage antifilmu’ GEFF-u.

U publici je bio i moj sin Branislav (1976), montažer na Prvoj TV, sa svojim društvom. On je moju prvu retrospektivu gledao kada je imao osam godina (1984). Sjeća se da je tada bilo više kolor filmova. (Tada su osim ova cetiri splitska bili još i Cirkus, Olovo i Argon, p.a.). I on je bio zadovoljan i ponosan na oca, iako je Slobodu ocijenio kao početnički, što je svakako točno, ali što ipak ne umanjuje njen značaj u ono vrijeme za mene i Klub.

Razgovor je vrlo nadahnuto vodio Sava Trifković. Evocirali smo uspomene na ‘zlatno doba kino klubova’. Spominjali smo Martinca i Lordana. U razgovor su se spontano uključili i ostali prisutni.

Na kraju, moram se zahvaliti Nikoli Đuriću koji je svesrdno pripremio i organizirao ovu projekciju, kao i Sunčici Fradelić i Borisu Poljaku koji su sa svoje strane učinili sve da ovaj program uspije.