Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

AUTORSKE VEČERI: KARPO GODINA I ŽELIMIR ŽILNIK

Pozivamo zainteresirane da nam se pridruže u jedinstvenoj prilici gledanja filmova Karpa Godine i Želimira Žilnika uz prisustvo oba redatelja. Autorska večer Karpa Godine održati će se u sali Kino kluba Split, Ulica slobode 28, Dom mladih 1. kat, u četvrtak 11.01. s početkom u 19h. Autorska večer Želimira Žilnika održati će se na istom mjestu, u petak, 12.01. s početkom u 18h.

Večeri se održavaju kao dio ovosezonske filmske škole Kino kluba Split pod tematskom cjelinom Prakse Amatera, čija je namjera redefinirati pojmove nezavisnog umjetničkog i autorskog filma u kontekstu djelovanja kinoklubova i sličnih produkcijskih sustava, te generacijama budućih filmaša i ljubitelja filma približiti djelovanje renomiranih redatelja koji su svoje prve radove, često i najradikalnije i najslobodnije, započeli u amaterskim produkcijskim uvjetima. Uz program filmova koje su redatelji sami odabrali, predstaviti će svoje profesionalno djelovanje i zrijenje, izazove i iskustva s kojima su se susretali od početaka do danas.

AUTORSKA VEČER Karpo Godina
Mjesto: KINO KLUB SPLIT, Ulica slobode 28, Dom mladih, 1.kat; Vrijeme: četvrtak, 11.01.2018 u 19h

1. Divjad (Divljač) eksperimentalni 1965 – 7′
2. Anno passato dokumentarni 1965 – 6′ 
3. Gratinirani možgani Pupilije Ferkeverk (Gratinirani mozak Pupilije Ferkeverk) eksperimentalni 1969 – 12′
4. O ljubezenskih veščinah ali Film s 144441 kvadratom (O ljubavnim vještinama ili Film sa 144441 frameom) eksperimentalni 1972 – 13′
5. Zdravi ljudje za razvedrilo (Zdravi ljudi za razonodu) dokumentarni 1971 – 14′
6. Making of Sonja Henie dokumentarni 1972 – 10′
7. I miss Sonja Henie (Nedostaje mi Sonja Henie) eksperimentalni 1972 – 14′
8. Okvir za nekaj poz (Ram za nekoliko poza) dokumentarni1974 – 13′
9. Ispit glume: nastup pred kamerom 2012 – 30′

O AUTORU
Karpo Godina rođen je 1943. godine u Skoplju, gdje je proveo djetinjstvo. Ranu mladost proživio je u Mariboru. Svoj autorski put počeo je snimanjem 8mm eksperimentalnih filmova. Studirao je filmsku, radiotelevizijsku i kazališnu režiju na ljubljanskoj Akademiji za kazalište, radio film i televiziju, na kojoj je kasnije i predavao filmsku režiju i kameru. Djelovao je kao filmski i kazališni redatelj, snimatelj, montažer, redatelj opera i radio drama, pa i kao operni pjevač.

Većinu svojih kratkometražnih filmova snimio je u produkciji novosadskog Neoplanta filma, kreativnog uporišta tadašnje avangardne kinematografije, u periodu 1967-72, a koji se danas ističu kao remek-djela Crnog vala. Karpo s puno redateljske originalnosti, topline, humanosti i humora obrađuje svakodnevni život ljudi, suptilno provlačeći kroz svoj rad kritiku političke moći i pozicije autoriteta. Među ove filmove ubrajaju se O ljubavnim vještinama ili Film sa 144441 frameom (1972), Zdravi ljudi za razonodu (1971), Gratinirani mozak Pupilije Ferkeverk (1969), ali i kultni omnibus iz hippie ere I Miss Sonia Henie, koji je zajednički uradak Karpa Godine, Tinta Brassa, Puriše Đorđevića, Miloša Formana, Bucka Henrya, Dušana Makavejeva, Paula Morrisseya i Frederica Wisemana.

Karpovi profesionalni dugometražni igrani filmovi Splav meduze (1980), Crveni boogie (1982) i Umjetni raj (1990) postigli su međunarodni uspjeh i osigurali mu mjesto majstora umjetničkog autorskog filma, te su prikazivani na svim značajnim svjetskim festivalima (Cannes, Berlin, London, Tokyo, Sidney, Melbourne, Toronto, Istanbul, San Francisco, Rotterdam i mnogi drugi). Kao snimatelj je poznat po nekim kultnim djelima iz povijesti jugoslavenskog filma kao što su Rani radovi (1969) Želimira Žilnika, Okupacija u 26 slika (1978) Lordana Zafranovića i Žena s krajolikom (976) Ivice Matića. 2006. godine primio je Prešernovu nagradu za životno djelo, najznačajniju državnu nagradu na području kulture i umjetnosti u Sloveniji. 2011. dobio je titulu profesor emeritus Sveučilišta u Ljubljani. 2016 prilikom primanja Underground Spirit nagrade (za izvanredne radove jedinstvene poetike nastale mimo glavne struje filmske industrije) na Europskom filmskom festivalu Palić, izjavio je: „Svi moji filmovi imaju neku poruku i meni je jedino važno bilo uhvatiti duh vremena. Uvijek sam pokušavao pronaći novi jezik ili formu koje bih ugradio u film i ovu nagradu smatram suštinom svojih istraživanja…http://firstfilmsfirst.com/karpo-godina/


AUTORSKA VEČER Želimir Žilnik
Mjesto: KINO KLUB SPLIT, Ulica slobode 28, Dom mladih, 1.kat; Vrijeme: petak, 11.01.2018 u 18h

1.Crni film dokumentarni 1971 – 14′
2.Stara škola kapitalizma igrano-dokumentarni 2009 – 108′
3.Inventar dokumentarni 1974 – 11′
4.Marble Ass igrani 1995 – 85′
5.Logbook Serbistan dokumentarni 2015 – 94′

O AUTORU         
Želimir Žilnik (rođen u Nišu, 1942. godine, živi i radi u Novom Sadu), autor je brojnih igranih i dokumentarnih filmova, jedan od začetnika žanra doku-drama, nagrađivan na svjetskim filmskim festivalima. Od samih početaka rada na filmu, okrenut je suvremenim temama, koje uključuju društvenu, političku i ekonomsku kritiku svakodnevice. (Žurnal o omladini na selu, zimi (1967), Pioniri maleni, mi smo vojska prava, svakog dana ničemo ko zelena trava (1968), Nezaposleni ljudi (1968) i Lipanjska gibanja (1969), Crni film (1971), Ustanak u Jasku (1973) i drugi).

Studentske demonstracije 1968. godine, i veliki potres iste godine, nakon okupacije Čehoslovačke, tema su i Žilnikovog prvog igranog filma Rani radovi (1969) nagrađenog Zlatnim medvjedom na Berlinskom filmskom festivalu, kao i s četiri nagrade u Puli iste godine. Nakon problema s cenzurom u Jugoslaviji, te zaustavljanja rada na narednom igranom filmu Sloboda ili strip (1972) u produkciji Neoplanta filma, Žilnik sredinu sedamdesetih godina provodi u Njemačkoj, radeći nezavisne filmove – sedam dokumentaraca i igrani film Raj. Jedna imperijalistička tragikomedija (1976). Ti filmovi su među prvima tretirali temu gastarbajtera u Njemačkoj, te se i danas pokazuju na retrospektivama i simpozijima.

Po povratku u zemlju, od kraja sedamdesetih režira brojne uspješne televizijske filmove i doku-drame za Televiziju Beograd i TV Novi Sad. U suradnji televizije i filmskih radnih zajednica nastaje i nekoliko igranih filmova, sredinom osamdesetih: Druga generacija (1983), Lijepe žene prolaze kroz grad (1985) i Tako se kalio čelik (1988) – koje u fokusu imaju nagoveštaj političkih i socijalnih promena, kao i nadolazećih tenzija u zemlji.

Tijekom devedesetih, u nezavisnim filmskim i medijskim produkcijama realizira niz igranih i dokumentarnih filmova na temu kataklizme na Balkanu: Tito po drugi put među Srbima (1994), Marble Ass (1995), Do jaja (1967), Kud plovi ovaj brod (1998) i druge. Filmovi su dobili najznačajnije nagrade na festivalima u Herceg Novom, na Paliću, u Novom Sadu i Sopotu, a prikazani su na brojnim međunarodnim festivalima. Na Berlinalu 2005. godine filmu Marble Ass dodijeljena je značajna nagrada „Teddy”.

Slom sistema vrijednosti u post-tranzicijskim zemljama centralne i istočne Evrope, problemi izbjeglištva i migracija u novonastalim okolnostima proširene Evrope – okvir su tematskog ciklusa započetog filmovima Tvrđava Evropa (2000 –), Kenedi se vraća kući (2003), Gde je dve godine bio Kenedi (2005), Evropa preko plota (2005), Dunavska sapunska opera (2006), Kenedi se ženi (2007), Stara škola kapitalizma (2009), Logbook Serbistan (2015)… Spomenuti filmovi prikazani su na nekoliko stotina međunarodnih festivala i filmskih manifestacija, te su osvojili brojne nagrade.

Uz kontinuirani rad na filmskoj produkciji, Žilnik se od 1997. godine bavi i pedagoškim radom – mentor je i izvršni producent niza međunarodnih filmskih radionica za studente iz regiona jugoistočne Evrope. Kao gostujući predavač surađuje s brojnim inostranim filmskim školama (Goldsmiths College – University of London, Leiden University, Kunst Akademie u Beču, Stanford University, Central European University u Budimpešti, School of Arts and Communication – Malmö University, University College u Londonu, i dr).
www.zilnikzelimir.net

———
Programi se održavaju u suradnji s Platformom Doma mladih, MKC-om, a sufinancirani su sredstvima Grada Splita, Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade kultura nova. Koordinatorica programa Kino kluba Split je Sunčica Fradelić.