Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

ZIMSKI PROGRAM KINO KLUBA SPLIT – PRAKSE AMATERA NEKAD I SAD

U narednom periodu Kino klub Split ugostiti će nekoliko relevantnih autora/ica i predavača/ica u sklopu ovogodišnje filmske škole čija će predstavljanja biti otvorena za javnost.

U utorak, 12.12. publika će imati priliku upoznati se s Praksama amatera kroz višesatno izlaganje Vedrana Šuvara. Predavanje, koje će početi u 19h u prostorijama Kino kluba Split (Dom mladih), podijeljeno je na dva dijela: osnove Kinokluba Zagreb, i filmski program čija je namjera predočiti različite produkcijske i estetske preokupacije i specifičnosti autora i autorica koji djeluju u KKZ-u, a koji obuhvaća nekoliko tematskih cjelina: Studenti režije, Profesionalni film na amaterskim osnovama, te Prakse amatera u užem smislu. U sklopu predavanja prikazati će se filmovi Rekao je da je jako umoran Ivane  Škrabalo, Granje i korjenje Nikice Zdunić, Manjača Tina Žanića, Najmanji Tomislava Šobana, +topia Petra Novaka i Bez naziva Jane Plečaš.

Vedran Šuvar predsjednik je Kinokluba Zagreb i autor Manifesta amaterskog filma (link). Djelovao je kao scenarist, montažer, redatelj i snimatelj, sastavljao filmske programe, pisao kritike i filmske analize…  

U utorak, 19.12. i srijedu, 20.12. s početkom u 20h u prostorijama Kino kluba Split održati će se predavanja Tanje Vrvilo pod nazivom Što su poučavali: Martinac i Farocki. Prvu večer prikazati će se pet klupskih filmova Ivana Martinca sa 16mm filmske vrpce (Monolog o Splitu, Sve ili ništa, Život je lijep, Mrtvi dan, Atelijer Dioklecijan), dok će drugu večer posjetitelji uz predavanje moći pogledati Sučelje Haruna Farockija.

Dvostruki program o pedagogiji slika Ivana Martinca i Haruna Farockija povezuje međuigru udaljenih filmaša  u sobi za montažu na temelju njihove teorije umjetnika i filmskih radova. Martinčevim filmovima iz Kino kluba Split 1960-ih i zapisima o montaži supostavit ćemo Farockijev tekst Što je soba za montažu iz 1980. i galerijski rad za dva ekrana Sučelje iz 1995., koji zatvara filmsko stoljeće i najavljuje višekanalne videoinstalacije za druge dispozitive pokretnih slika.

Tanja Vrvilo, izvođačica je i koautorica eksperimentalnih kazališnih projekata, filmologinja i filmska kustosica. Studirala je glumu na Akademiji dramske umjetnosti i poslijediplomske studije filma na Filozofskom fakultetu, Sveučilišta u Zagrebu. Osnivačica i umjetnička direktorica festivala o politikama filmskog kustosta Filmske mutacije: festival nevidljivog filma. Autorica je brojnih eseja i publikacija te predaje u područjima filmske, vizualne i izvedbene umjetnosti. Kustosica je mnogih redovnih i festivalskih filmskih programa u svijetu, s posebnim istraživačkim zanimanjem za filmske avangarde i japanski film.

26.12. u Galeriji umjetnina, nakon još uvijek aktualnog opusa Ante Verzottija (link) kreće novi program stalnog postava filmova iz 60-ih godina. Ovaj put riječ je o klupskom autorskom opusu Lordana Zafranovića. Program se može pogledati svaki dan u radno vrijeme Galerije umjetnina.

Sredinom siječnja 2018 u posjetu dolaze snimatelj i redatelj redatelj Karpo Godina, redatelj Želimir Žilnik i redatelj mlađe generacije Igor Bezinović. Sva tri autora predstaviti će se filmovima po svom izboru i publici i polaznicima filmske škole prenjeti svoja osobna iskustva snimanja filmova u različitim produkcijskim uvjetima. Detaljnije informacije o programima oglasiti ćemo u uoči samih programa.

Programi Kino kluba Split održavaju se u suradnji s Galerijom umjetnina, Platformom Doma mladih, umjetničkom organizacijom Film-protufilm (u suradnji s Harun Farocki Institutom i Antje Ehmann) i Kinoklubom Zagreb., a uz potporu Službe za kulturu Grada Splita, Službe za edukaciju Grada Splita, Zaklade Kultura nova, Ministarstva kulture RH, Hrvatskog audiovizualnog centra i Ureda za kulturu Grada Zagreba.