Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Završena radionica rasvjete!

Nedavno je završila intenzivna radionica rasvjete, a kako je izgledala, pročitajte u nastavku detaljni opis njenog voditelja i našeg aktivnog člana Jure Cukra.

Radionica je bila sastavljena od dva dijela: teorijskog i praktičnog. Svaki dan nakon teorijskog dijela polaznici bi odrađivali praktični dio.

Prvi dan polaznici su slušali osnove struje i fizikalna svojstva svjetla. Nakon toga su prošli praktični rad s opremom. Naglasak je bio na rukovanju i održavanju kabela i opreme. S kratkim uvodom u podjelu svjetla na nađeno i umjetno, zaključen je prvi dan.

Drugi dan je počeo predavanjem o nađenoj rasvjeti. Za primjer je poslužio film “Okidač” redatelja Igora Dropuljića kojeg sam ja snimao. Iz njega su se izvlačili primjeri korištenja nađenog svijetla, kako dobri, tako i loši. Nakon toga smo zajedno s mentorom gledali radove koji su nastali u sklopu njegove radionice “Montaža u kameri” te ih skupa komentirali sa starijim članovima kluba.

Treći dan počinje upoznavanjem svjetlomjera. Uz kratko pokazno obrazloženje polaznici primjenjuju naučeno u praksi, testirajući svjetlomjere u nekoliko svjetlosnih situacija. Zatim je održano upoznavanje s vrstama žarulja uz primjere na licu mjesta. Slijedi demonstracija rasvjetnih tijela, vrste i specifikacije. Uz detaljno obrazloženje o svakom pojedinom rasvjetnom tijelu polaznici sastavljaju isto na licu mjesta, upoznavajući se s njihovim pravilnim rukovanjem. Slijedi uvodno predavanje o osnovnoj svjetlosnoj poziciji (u nastavku teksta OSP).

Četvrti dan nastavili smo priču o OSP-u. Svaku poziciju sam demonstrirao zasebno uz adekvatni primjer slike ili video primjer. Za primjere su služile slike Vermeera, Caravaggia i Rembrandta. Video primjer “Žene sa stilom” koji sam snimio, pokazao sam kao primjer čiste intervju forme u kojoj se uglavnom i koristi OSP. Pojedine slike, u kojima se koristi nekoliko svjetlosnih pozicija, otkrivali smo i uvodili u našu priču postepeno. Za tu svrhu smo imali model, a polaznici su svjetlosne pozicije namještali prema zadatku i temi.

Peti dan bio je rezerviran za prvu vježbu u kojoj samostalno rade od ideje do realizacije. Podijeljeni u četiri grupe po troje članova, svaka grupa je imala zadatak snimiti fotografiju na dodjeljenoj lokaciji tako da je samostalno kadrira i osvjetli. Svaki od polaznika u grupi je dobio 30 minuta, a ostalo dvoje su bili model i gafer. Za idući dan dogovoreno je snimanje kratkog filma, a polaznici su podijeljeni u grupe.

Šesti dan započelo je snimanje kratkog filma. Napisao sam scenarij i raskadrirao scene tako da polaznici razmišljaju samo o rasvjeti. Scenarij “Projekcije petkom” zamišljen je u dvije scene po pet kadrova. Polaznici su podijeljeni u dvije grupe i svaka radi svoju scenu. Prva scena problematizira dnevno snimanje i snimana je od 11 do 16. Šest polaznika razmišlja o logici svijetla te biraju koje rasvjetno tijelo koje kvalitete i kojeg intenziteta ide na koju poziciju. I zatim to realiziraju. Druga grupa radi isto u drugoj sceni. Njihova problematika nije dnevno svijetlo već efekt kino dvorane. Zadatak je osmisliti kako će dobiti efekt projekcije sa platna. Zajedno dolazimo do idejnih rješenja te ih oni sprovode u djelo.

Zadnji dan radionice grupno smo posmatrali fotografije. Polaznici su razgovarali s autorom o ideji i izvedbi. Na kraju smo pogledali “Projekcije petkom”. Prva grupa komentira drugu scenu i obratno te komentiramo što smo dobro napravili, a što smo mogli bolje.

Od 18 prijavljenih, pravo korištenja klupske opreme zahvaljujući redovnim dolascima dobilo je 12 članova: Ljubica Kotromanović, Danijela Jurčević, Eugen Bilankov, Željko Skoko, Marino Marini, Petar Vukičević, Leonora Miliša, Ana Arapović, Marko Periša, Ivan Maras, Tonči Kranjčević Batalić i Dominik Belančić.

File is not a valid image: /home/kinoklub/public_html/wp-content/uploads/2017/10/ALA.jpg
Problem detected on file: /home/kinoklub/public_html/wp-content/uploads/2017/10/ALA.jpg