Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Redovni program projekcija ponedjeljkom 16.03. – 18.05.

16.03.2009.

The Unbelievable Truth (1989) 98 min

U gradić Lindenhurst na Long Islandu, gdje je odrastao, vraća se Josh Hutton nakon vremena provedenog u zatvoru. Sugrađani ga ubrzo prepoznaju, ali imaju drukčije verzije o zločinu koji je počinio, pa u skladu s tim i različita mišljenju o njegovu povratku. Mlada i atraktivna Audry, koja je u stalnom strahu od nuklearne eksplozije, upoznaje ga u trgovini i on joj se odmah svidi. Saznavši da je nezaposleni mehaničar, upućuje ga svome ocu Vicu koji je vlasnik automehaničarske radionice.

Unatoč njegovoj kriminalnoj prošlosti Vic ga zaposli, jer dobro radi.

Snimljena za samo 11 dana, “Nevjerojatna istina” obećavajući je dugometražni debi Hala Hartleya (Simple Men, Amater), danas jednog od najpoznatijih autora američkoga nezavisnog filma.

Hartley je redatelj, scenarist, montažer i producent (s Bruceom Weissom) ove drame s elementima komedije u kojoj, kao i u njegovim kasnijim djelima, nalazimo niz neobičnih likova i pomalo čudnovatih situacija.

Hal Hartley (1959; New York), američki redatelj i pisac, pionir nezavisnog američkog filma 90-ih godina skupa s grupom redatelja kojoj pripadaju i Jim Jarmusch i John Sayles definira nezavisnu američku kinematografiju. Hartley je prvo studirao likovne umjetnosti na Massachusetts College of Art u Bostonu da bi se tokom studija zainteresirao za filmsku produkciju. Vraća se u New York i prijavljuje za program snimanja filmova na SUNY Purchase College-u, gdje se susreće s osnovnom ekipom tehničara i glumaca s kojima će kasnije nastaviti suradnju. Svojom jedinstvenom perspektivom, idiosinkratičnim viđenjem, literarnom razigranošću, Hartley uvodi drugačije elemente u film, oslobađajući ga od konvencionalnih okvira i postavljajući nove granice prilično visoko.U ovom ciklusu predstavljamo Hartleyevu raniju fazu.

redatelj i scenarist: Hal Hartley
snimatelj: Michael Spiller
skladatelji: Jim Coleman, Kendall Brothers, Philip Reed, Wild Blue Yonder
uloge: Robert John Burke (Josh Hutton), Adrienne Shelly (Audry Hugoová), Chris Cooke (Vic Hugo), Julia McNeal (Pearl), Katherine Mayfield (Liz Hugoová)

23.03.2009

Trust (1990) 103 min

Trust prati priču romantičnog prijateljstva između dvoje zlostavljanih ljudi koji vode potpuno različite živote. Maria, nedugo nakon što je ispala iz srednje škole, priznaje roditeljima neplaniranu trudnoću, što njenog oca dovodi do infarkta. Dečko je ostavlja. Usamljena i bez utočišta upoznaje Matthewa, visoko obrazovanog elektroničara, koji proživljava psihičko zlostavljanje na poslu od strane nadređenih. Njihovo upoznavanje i uzajamna podrška vode priču u neočekivanom pravcu.

redatelj i scenarist: Hal Hartley
snimatelj: Michael Spiller
skladatelj: Philip Reed
uloge: Adrienne Shelly (Maria Coughlinová), Martin Donovan (Matthew Slaughter), Merritt Nelson (Jean Coughlin), John MacKay (Jim Slaughter), Edie Falco (Peg Coughlin)

30.03.2009

Surviving Desire (1991) 55 min

Jude je sveučilišni profesor književnosti opsjednut jednim paragrafom iz romana ‘Braća Karamazov’. Njegov nekonvencionalni način predavanja izaziva pobunu kod svih studenata osim Sophie, koja ga pažljivo sluša i analizira. Ona namjerava napisati roman i Jude joj služi kao svojevrsna karakterna vježba za likove. Jude primjećuje da je ona fascinirana njime i pokušava uspostaviti vezu s neodlučnom Sophie u ovom kratkom filmu o ljubavi, seksu i Dostojevskom.

redatelj, scenarist, montažer i skladatelj: Hal Hartley
snimatelj: Michael Spiller
uloge: Martin Donovan (Jude), Matt Malloy (Henry), Merritt Nelson (Katie), Mary B. Ward (Sofie), Julie Sukman (Jill)

06.04.2009.

Simple Men (1992.) 105min

Bill je organizirao veliku pljačku, a partnerica mu je bila djevojka Vera. Nakon pljačke ona pobjegne s drugim jer, kako kaže, mora naći svoju sreću. Njemu, umjesto najvećeg dijela plijena, ostane pišljivih tri tisuće dolara. Dio novca da majci, a dio bivšoj ženi i ostaje švorc. Razočaran u ljubavi, kune se da se više nikad neće zaljubiti, jer misli da žene ne vole kad ih voliš. Pročita u novinama da mu je otac uhapšen jer je bio anarhist i navodno je ’68. podmetnuo bombu u Pentagon.

Zbog toga ga mnogi smatraju herojem, mada je u napadu poginulo dvadesetak nedužnih ljudi. Bill uskoro sreće svog mlađeg brata Dennisa, koji mu kaže da je otac u zatvoru imao srčani udar i da je u bolnici. Odlaze u bolnicu u posjet ocu, no saznaju da je pobjegao. Dennis ga pošto poto želi pronaći, no Bill nije zainteresiran, jer se otac ionako nikad nije brinuo za njih. No Dennis ga nagovori i kreću u potragu.

Jedini trag koji imaju je fotografija žene u kupaćem kostimu, na kojoj je napisan broj telefona i njeno ime – Tara. Taj je broj otac ostavio njihovoj majci za slučaj nužde. Broj je isključen, a oni pokušavaju pronaći tu ženu. U potrazi susreću razne čudne ljude, od opatice koja tajno puši do agresivnog mladića i mlade epileptičarke, a Bill se ponovo zaljubi u plavušu Kate. Upoznaju i mladu Rumunjku Elinu, koja zna nešto o njihovom ocu. (Filmski.net)

redatelj i scenarist: Hal Hartley
snimatelj: Michael Spiller
glazba: Yo La Tengo, Hal Hartley
uloge: Robert John Burke (Bill McCabe), Bill Sage (Dennis McCabe), Elina Löwensohn (Elina), Martin Donovan (Martin), Karen Sillas (Kate), Mark Chandler Bailey (Mike), Holly Marie Combs (Kim)

27.04.2009.

The Hypothesis of the Stolen Painting (1979) 66min

Čileanski redatelj Raoul Ruiz jedan je od zanimljivijih i inovativnijih redatelja u zadnjih tridesetak godina.
Karijeru je započeo u teatru napisavši preko stotinjak avangardnih drama, a prvi film režira krajem šezdesetih (Tres tristes tigres).
Dolaskom Pinocheta na vlast, kao uvjereni ljevičar i marksist, prisiljen je napustiti domovinu i odlazi u Francusku gdje i danas živi.
Filmovi su mu izrazito metatekstualni, ironični i nadrealni i mogu se prepoznati utjecaji Wellesa, Godarda, Marqueza i Borgesa.

Prvi zapaženiji Ruizov film cerebralna je priča o skupljaču umjetnina i neimenovanom naratoru koji raspravljaju o mogućim vezama između šest slika (rađenih u stilu ‘tableaux vivants’ sa živim glumcima). Kolekcionar je uvjeren kako su određene nesavršenosti u slikama (greške u perspektivi, nelogično osvjetljenje i sl.) zapravo tragovi koje je autor ostavio, a koji upućuju na globalnu zavjeru. Međutim, ova teorija pretpostavlja postojanje sedme slike, za koju nije posve jasno da li je ukradena ili nikad nije ni postojala.

04.05.2009.

Three Crowns of the Sailor (1983) 117min

Halucinantna priča koja počinje susretom mornara sa broda duhova i studenta koji je upravo ubio čovjeka. Mornar mu u zamjenu za novac priča svoje
kaotične priče (o svom dvojniku, brodovima koji se potapaju samo u mirnim morima, krijumčarima koji pišu poeziju, čovjeku koji iznajmljuje svoju majku, itd) i nudi utočište na svom
brodu ako ubije još jednu osobu.
Osim beskrajnih metanarativnih kombinacija, film je značajan i po oniričkoj fotografiji snimatelja Sache Viernya (‘Hiroshima Mon Amour’, ‘Last Year at Marienbad ‘).

11.05.2009

Three Lives and Only One Death (1996) 123min

Posljednja uloga Marcella Mastroiannija (preciznije, posljednje tri) je bizarna biografija o trojici stanovnika Pariza: mužu koji ode van po cigarete i nikada se ne vrati kući, sveučilišnom profesoru koji napusti svoju ženu i odluči živjeti na ulici i batleru koji je zapravo prerušeni milijunaš. Ubrzo se njihovi životi počinju ispreplitati i transformirati , dok likovi rade skokove iz jedne dimenzije u drugu.
U ovom filmu Ruiz kreira svijet koji podsjeća na mješavinu M.C. Eschera, Bustera Keatona i Borgesa.

18.05.2009.

That Day (2003) 105min

Bogata ali psihički nestabilna djevojka naslijedi bogatstvo svoje preminule majke dok je ostatak obitelji pokušava likvidirati unajmivši
poremećenog plaćenog ubojicu. Međutim, stvari se zakompliciraju kad se ubojica zaljubi u djevojku i odluči pobiti njenu obitelj.