Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcija: Experimental Film Society (08.09.2017.)

U petak 08. rujna s početkom u 20.30 h možete prisustvovati startnoj edukativnoj projekciji Kino kluba Split za ovu sezonu. Radi se o filmovima eksperimentalne umjetničke skupine Experimental Film Society. Koncept je u inicijalnoj fazi okupljao autore s adresom u Teheranu, da bi se djelovanje grupe 2004. izmjestilo u Irsku (Dublin).  “Dogmatske postulate” članovi su u naprednoj fazi djelovanja 2008. uskladili s Remodernističkim filmskim manifestom kojem je autor renomirani američki redatelj i filmski analitičar Jesse Richards. Filmski kolektiv Experimental Film Society do sada je realizirao, ko(producirao) i/ili sudjelovao u ozbiljenju pedesetak „no-budget, i „very low budget“ dugometražnih filmova, kao i preko pet stotina kratkih eksperimentalnih radova. Projekcije petkom u Kino klubu Split edukativnog su karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. Ulaz je besplatan, svi su dobrodošli… 

 

Experimental Film Society

 

Rouzbeh Rashidi (1980) iranski je avangardni filmski umjetnik čije se djelovanje obično povezuje  sa tzv. remodernističkim anglosaksonskim trendom čiji su pionirski kreativni centri nezavisna filmska udruženja na teritoriji SAD-a i Velike Britanije, a dostatan utjecaj specifičan je pristup remodernista izvršio i na određene filmske škole i centre na nizozemskom teritoriju. Rashidi je studirao teoriju medija na Tehnološkom institutu u Dublinu, paralelno proizvodeći samostalne – više ili manje zapažene eksperimentalne filmove – u periodu od 2000. do 2004. kada je svoj relativno skromni filmski pogon nakon uspješne inicijalne faze djelovanja, zahvaljujući blagonaklonosti irskih autoriteta, izmjestio iz Teherana u Dublin. Od tog trenutka posve je raskrstio s bilo kakvom mainstream koncepcijom proizvodnje filmske umjetnosti. Umjetnici okupljeni oko prve generacije koja je prihvatila remodernizam kao temeljnu paradigmu djelovanja kolektiva Experimental Film Society (uz Rashidia to su Bahar Samadi, Jann Clavadetscher, Kamyar Kordestani, Michael Higgins, Hamid Shams Javi, Dean Kavanagh, Esperanza Collado, Jason Marsh, te Maximilian Le Cain kao počasni član) imali su dovoljno vremena da učvrste „dogmatske postulate“ vlastite filmske proizvodnje unutar remodernističke platforme prije nego li je 2008. godine američki redatelj i teoretičar Jesse Richards (1975), prethodno uključen u internacionalni pokret „stuckism“ (promoviranje nove likovne figuracije na uštrb nedorečenosti konceptualističkih pristupa) promovirao (uz  asistiranje Harrisa Smitha (1977)) Remodernistički filmski manifest, neosporno izrazito relevantni tekst u širim krugovima američke underground kulture. Njegov pamflet je vremenom stekao laskavu titulu „spiritualnog kotača zamašnjaka nove nezavisne kinematogafije“, a oslanja se na 15 temeljnih postulata koji u sebi integriraju, između ostalog, japansku „wabi-sabi“ proizvodnu trasu (estetika nesklada), „mono no aware“ fenomen vezan uz sentiment prema protoku vremena koje izmiče anakronom filmskom bilježenju kamerom, potragu za istinom egzistencije i tome slično. Manifest, kontrovetzno, izvrgava oštroj kritici teničko – tehnološko nasljeđe Stanleya Kubricka, autore koji robuju suvremenim digitalnim tehnologijama, kao i recentnu ostavštinu potpisnika koncepta popularne Dogme 95, istovrermeno adaptirajući i integatirajući elemente No Wave kinematografije, francuskog Novog vala, svih inačica punk filma, suvremenog filmskog ekspresionizma, spiritualnog i transcedentalnog filma, kao i klasične ideje Antonina Artauda i filsmku estetiku (preciznije – autorski stil) nekih klasičnih majstora kinematografije poput Andreia Tarkovskyog, Yasujirōa Ozuoa, Roberta Bressona, Jeana Rollina, Michelangeloa Antonionia, te Belle Tara. Kao prologomenski uradak nametuo se kultni blasfemični klasik Jean-Luc Godarda Hail Mary (1985). Experimental Film Society u današnjoj, do tančina elaboriranoj i razvijenoj varijanti neovisnog djelovanja na području eksperimentalne kinematografije održava koncentraciju na na autorskom eksploatacijskom – eksplorativnom modelu filmske proizvodnje s naglaskom na specifičan „mood“ pojedinačnih projekata, lirizam, atmosferizam, vizualnu ritmiku i senzorno kontrapunktiranje slike i zvuka što su temeljne stavke na kojima se održava limitirano tehničko eksperimentiranje u pravcu ispitivanja „uporabivih gabarita opreme“, tj. granica slobodnog nizanja layera i suštinskog manifestiranja temeljne geometrijske logike digitalno definiranog kadra u njegovim racionalnim gabaritima. Filmski kolektiv Experimental Film Society do sada je realizirao, ko(producirao) ili sudjelovao u ozbiljenju pedesetak „no-budget, i „very low budget“ dugometražnih filmova, kao i preko pet stotina kratkih eksperimentalnih radova. Od ove godine kolektiv se odlučio i na ograničenu profesionalizaciju u neposrednoj filmskoj proizvodnji zahvaljujući fundusima i donacijama kojima su uspješno dokapitalizirali dosadašnji uspješan rad. Detaljnije informacije o budućem djelovanju Experimental Film Society projekta možete pronaći na web adresi http://www.experimentalfilmsociety.com.

 

Zastupljeni autori:

 

Michael Higgins (1982) je fotograf, filmski autor i video – instalacijski umjetnik sklon analognim tehnologijama. Studirao je na sveučilištu u Dublinu, te na Nacionalnom irskom koledžu za umjetnost i dizajn. Filmom se služi kako bi razgradio realitet svakodnevice, te redefinirao dokumentarni i fikcijski aspekt otvajući prostor alternativnim modelima zamjedbe i doživljaja. Filmovi su mu prikazivani diljem svijeta, uključujući New York, Teheran, Berlin, Paris i London. Koosnivač je Open Night Cinema filmskog studija koji ujedno djeluje i kao instanca za organizaciju niza “expanded cinema” uprizorenja koja kombiniraju zvučne i filmske instalacije, te improvizirane performanse vezane za prostor. Trenuno djeluje u Dublinu, gdje je angažiran i kao “freelance” filmski kolorist i monažer.

 

Atoosa Pour Hosseini  (1981) umjetica je sineatskinja bazirana u Dublinu. Njen rad obilježen je historijskom avangardom, te istražuje fenomene nejasnog i iluzijskog u kontekstu filmske slike svijeta. Koristi se 8 mm filmom proizvodeći impresivne teksture, a digitalnom dogradnjom konfrotira layere prostora i vremena izmičući svoje radove prema aperceptivnom podražaju kod publike. Filmovi su joj prikazivani u konvencionalnim kino dvoranama, na brojnim filmskim festivalima, te po muzejima i umjetničkim galerijama širom svijeta. Jedan dio opusa tvori joj standardni dio postava irskih i internacionalnih kolekcija renomiranih filmski instituta, kao i privatnih kolekcija što je u današnje vrijeme iznimno rijedak slučaj.

 

Jann Clavadetscher (1986) je švicarko – irski filmski eksperimentator, s trenutnim boravištem u Dublinu. Njegove umjetničke prakse uključuju prostorne instalacije, performanse, katke filmove i dugometražne projekte unutar konteksta vlastite originalne ideje onoga što bi kinematogafija trebala predstavljati u skladu s Remodernističkim manifestom. Posljednjih nekoliko godina forsira svoj artistički alter ego kojem pripisuje radove na tragu istraživanja medija kombinianjem apstraktno definiranih setova i filmskih rješenja na tragu klasika njemog filma. Koristi se formatima od 35 mm filma do CCTV kamera, kao i džepnim snimačima i perforiranim filmskim projektorima.

 

Maximilian Le Cain snimio je gotovo stotinu eksperimentalnih filmova i video radova tijekom proteklih desetak godina. Obično ih realizira uz tehničku asistenturu umjetnice Vicky Langan čije su polja interesa namjensko manipuliranje zvukom i multimedijalni performansi. S još jednom mladom renomiranom umjetnicom – Esperanzom Colladom – realizirao je internacionalno raspoznat multidisciplinarni projekt Operation Rewrite. Dobitnik je Arts Council Project nagrade za 2012. za „expanded cinema event“ Gorging Limpet koji je realizirao s kompozitorom Karenom Powerem, što je ovaj kolaboracijski dojac ohrabrilo da projekt definiraju kao svoje „ongoing“ zaduženje. Djeluje i kao filmski programer i povremeni kritičar.

 

Vicky Langan (1986) polivalentna je umjetnica čiji rad transgresivno obuhvaća performanse, zvučne instalacije i konvencionalnu filmsku prozvodnju. Od 2010. kolaborira s eksperimentalnim redateljem Maximilianom Le Cainom u realizaciji unikatnih audio – vizualnih projekata. Moderator je na području underground muzike i eksperimentalnog filma.

 

Set:

Michael Higgins – Out of Service (2015)              05:00

Atoosa Pour Hosseini – Luminosity 1 (2013)       05:10

Atoosa Pour Hosseini – Luminosity 2 (2013)      02:38

Jann Clavadetscher – Kish (2014)                     08:01                

Jann Clavadetscher – Lift (2015)                       02:54

Maximilian Le Cain – Night Regulation (2014)    25:01

Vicky Langan/M. Le Cain – Lullaby (2011)         21:08

 

Ukupno trajanje programa: 70 minuta

 

Darko Duilo