Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcije filmova poljskog animatora Piotra Kamlera

U petak, 27. veljače s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split možete pogledati filmove poljskog animatora Piotra Kamlera.  Projekcije su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. Ulaz je besplatan i svi su dobrodošli!

 

Piotr Kamler (rođen 1936. u Varšavi) živi i radi u Parizu od 1959. godine, kada je dobio stipendiju za nastavak studija Beaux-Arts de Paris. Ubrzo je počeo surađivati s glazbenicima novo nastalog žanra musique concrète (konkretna glazba), kojeg je razvio Pierre Schaeffer spajajući elektronske zvukove sa snimcima glazbenih instrumenata, ljudskog glasa kao i drugih zvučnih izvora. Može se reći da je Kamler upravo u žanru musique concrète pronašao glazbeni pandan za svoje eksperimentalne radove.

Premda Kamler izvan Francuske i Poljske nije dobro poznat, on se u području animiranog filmskog stvaralaštva svrstava među najpriznatije redatelje. Kako bi se opisao njegov umjetnički pristup često ga se uspoređuje sa umjetnicima Srednjeg vijeka ili mu se daje atribut renesansnog umjetnika, aludirajući pritom na Kamlerovu svestranost, temeljitost i širinu.

Na Kamlera je nedvojbeno utjecao Mœbius, francuski strip autor, što je najočitije u Chronopolis-u. A od redatelja koje je Kamler inspirirao najpoznatiji je Jean-Pierre Jeunet, redatelj filma Amélie.

Chronopolis (1983.) je Kamlerov jedini dugometražni film. Naslovom asocira na Langov Metropolis, a prikazuje se neobični futuristički grad divovskih dimenzija nastanjen moćnim besmrtnicima koji neprekidno stvaraju bizarne predmete.

L’Araignelephant („Slon pauk“, 1968.) je priča o avanturama slona pauka koji nakon mnogih prepreka na životnom putu napokon pronalazi ljubav.

Coeur de Secours (1973.) propituje filozofski fenomen vremena odnosno zatvorenost čovjeka u njemu.

U kratkometražnom uratku Le Pas („Korak“, 1975.) Kamler surađuje sa poznatim skladateljem Bernardom Parmegianijem. Le Pas je svojevrsna studija pokreta geometrijskih oblika koji u procesu neprekidnog ponavljanja poprimaju ljudska obilježja.

Zadnji kratki film Une Mission Ephemère (1993.) je kombinacija stop-motion-a i računalne animacije. Iz posude s identičnim kockama izlaze nove kocke, mijenjaju oblike, ujedinjuju se, na posljetku se vraćaju na početak.