Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

PROJEKCIJA: STRUCTURAL CINEMA MOVEMENT VOL. II

U petak, 23. rujna s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split (Savska BB – Dom mladih) možete prisustvovati drugoj projekciji iz dvotjednog ciklusa američkih strukturalnih eksperimentalnih filmova. Projekcije petkom u Kino klubu su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. Ulaz je besplatan, svi su dobrodošli.

 

 

Owen Land – Remedial Reading Comprehension 

George Landow (1944 – 2011), u filmskim arhivima sistematiziran pod pseudonimom Owen Land, završio je klasične umjetničke studije na akademiji u New Yorku, te se paralelno nametnuo kao fotograf i kinematograf. Njegovi rani radovi demonstracija su strukturalističkih utjecaja na akademski eksperimentalni film. Bio je sklon inverzijama u leksiku te nastojao izmjestiti specifičnosti tako formiranog devijantnog iskaza u filmski jezik i temeljnu strukturu filma. U zreloj životnoj dobi nametnuo se i kao kazališni inovator, te muzikolog i kompozitor. Njegov najpoznatiji film Remedial Reading Comprehension (1970) moguće je definirati kao ciljani derivat namjenskog, preciznije – spozoriranog materijala koji integrira found footage perforacije, mockcom jingle (lažni komercijalni klip) vezan uz rižu, tekst iz vodiča za brzo čitanje, te discipliniranu snimku samog redatelja u procesu trčanja.

Trajanje: 5 minuta Jezik: engleski

Država: SAD Tehnika: kolor

Michael Snow – Wavelength

Kanađanin Michael Snow, unatoč poodmakloj dobi (1929), još uvijek izlaže teoriju eksperimentalnog filma na nekoliko prestižnih europskih sveučilišta, i to kao profesor koji je podjednako relevantan i za klasičnu kompoziciju (surađivao sa Steveom Reichom), te za klasične umjetničke forme – kiparstvo i slikarstvo – koje je također studirao. U suvremenom znanstvenom diskursu prisutan je i kao jedan od poznatijih istraživača holograma. Film Wavelengh (1967) filmski je kritičar Emanuel “Manny” Farber (mentorirao je Susan Sontag) nazvao underground ekvivalentom pionirskog filmskog spektakla The Birth of the Nation (D.W. Griffith; 1915). Radi se o 45 minuta filma za kojeg je sam autor kazao kako predstavlja simptomatičan zbir njegovih neurotskih tenzija, religijskog pritiska i razgradnje ideja, a konstruiran je iz dugog zooma koji interira četiri segmenta koji prezentiraju etape jednog života, ukljujuči i smrt aktera.

Trajanje: 45 minuta Jezik: engleski

Država: SAD Tehnika: kolor

Paul Sharits – N_O_T_H_I_N_G

Paul Jeffrey Sharits (1943 – 1993) bio je vizualni umjetnik čiji su radovi primarno fokusirani na instalacije koje integriraju filmske loopeve s nedefiniranom odgodom, korištenje više projekcijskih jedinica, te eksperimentalni tretman zvuka. Na institutu u Marylandu predavao je film zajedno s Hollis Framptonom i Tonyem Conradom. Od početka osamdesetih godina prošlog stoljeća, unatoč golemom utjecaju na akdemsku sferu, živio je ekscesno i egzibicionistički, što je povezano s bipolarnim poremećajem ličnosti koji mu je prešao u kroničnu fazu. Ustrijeljen je, zahvaljujući prepirci u noćnom klubu, u predjelu stomaka u jesen 1989., te je nekoliko godina kasnije nastupila i smrt kao posljedica nesaniranog oštećenja abdomena. N:O:T:H:I:N:G (1968) je tzv. flicker film, eksperiment na tragu elementarnog strukturalnog postulata Tonya Conrada, preciznije – film kojem je intencija, koristeći se sferičnom iluminacijom, izmjestiti objektni doživljaj s projekcijskog platna u širi kontekst projekcijske dvorne.

Trajanje: 36 minuta Jezik: nijemi film

Država: SAD Tehnika: kolor

Darko Duilo