Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcija filmova: Victor Kossakovsky – Belovy (1993) i Svyato (2005)

U petak, 30. rujna s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split (Savska BB – Dom mladih) možete prisustvovati projekciji dvaju dokumentarnih filmova srednjeg metra ruskog eksperimentalnog redatelja Victora Kossakovskyog. Projekcije petkom u Kino klubu su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. Ulaz je besplatan, svi su dobrodošli.

Victor Kossakovsky

Victor Kossakovsky kinematograf je dokumentarist poetskog realizma, majstor klasične filmske tehnike sklon introspektivno potentnim, intimnim, sublimnim kadrovima – pejzažima. Kreativno je polivalentan, sklon idealnoj predodžbi autorskog filma, zbog čega svoje filmove, osim što režira, istovremeno i snima, skriptira, te montira, što zbirno ostavlja dojam njegove potrebe da elementarnim sredstvima produkciju kojoj gravitira približi epskim dimenzijama slike karakteristične za dijametralno suprotnu proizvodnju spektakla u kontekstu komercijalnog dokumentarnog filma. Temeljni postulat za kojim se povodi glasi – Ne snimaj ono što ne živiš. Nesklon je filmskim pravilima u kompoziciji kadra. Kossakovsky je diplomirao na filmskoj višoj školi u Moskvi, relativno skromnoj instituciji kada je motivacija formalnog obrazovanja u pitanju, što svjedoči i o njegovoj stalnoj potrebi za sistematskim razilaskom s akademskim trasama u povijesnom kontekstu ruskog filma. Prvi značajniji projekt bio mu je film Belovy (The Belovs – Belovovi; 1992), a kao marker novog dokurealizma nametnuo se nekoliko godina kasnije kada mu je film Sreda (Wednesday – Srijeda; 1997) osvojio nagrade na festivalima u Karlovy Varyma i u Edinburghu. Povodom premijernih prikazivanja javno su prezentirani i autorovi rani radovi iz osamdesetih godina prošlog stoljeća. Pred kraj 2003. godine promovirao je film Tishe! (Quiet! – Tiše!), pokušaj humorne interpretacije svijeta odrađen s prozora sobe svog stana u Sankt-Peterburgu. Potom je uslijedio novi eksperiment – Svyato (Happy – Sretan; 2005), dio planirane trilogije filmskih palindroma kako ih je autor nazvao u kojem tematizira ogledalo kao jedinstveni objekt koji motivira ljudsko ponašanje. ¡Vivan las antípodas! (Long Live The Antipodes! – Živjele Antipode; 2011) do sada mu je najzrelije djelo, radikalno naturalizirano dokumentiranje autorovog puta preko osam zemljinih antipoda trasom: Kina, Argentina, Čile, Rusija, Havaji, Bocvana, Novi Zeland, Šanjolska. U produkciji mu je film Aquarela čija je premijera najavljena za jesen iduće godine.

Victor Kossakovsky – Belovy

Autorova namjera bila je da svakodnevici života nekolicine seljaka, u kontekstu težine života koju osjećaju s obzirom na egzistencijalnu konfuziju, pridoda dodatno, naknadno tumačenje; temeljem čega je film snimljen tromo, s puno razumijevanja za detalj u kompoziciji i pravovremene izmjene ritma, uz izbjegavanje izazivanja osječaja mučnine i neprestanu prisutnost lirskog daška optimizma unatoč postignutoj iluziji o bezizladnosti situacije u koju se zatvaraju karakteri. Mačke se lijeno kreću, ponekad dotrči pas, krompir bi trebalo počupati… ništa drugo se ne događa dok dvostruka udovica Anna Feodorovna Belova u društvu svoga brata Sergeia Feodorovicha pije čaj, ispraća i dopraća ostale rođake, ostajući nedorečena kao, sagledano u kontekstu autorove lirske metafore, suvremena Rusija u analitički zreloj fazi.

Trajanje: 60 minuta; Država: Rusija; Jeuzik: ruski (engleski titlovi); Tehnika: crno – bijelo

Victor Kossakovsky – Svyato

Film Svyato, u slobodnom prijevodu Sveto (muško ime), otvara citat stare ruske narodne legende koji kazuje (parafrazirajući) – Sve će se promjeniti u trenutku kada se čovjek susretne s vlastitim odrazom. Svyatoslav je autorov sin zahvaljujući čijoj dječijoj fascinaciji ogledalima taj objekt od trenutka rođenja djeteta počinje predstavljati light motiv kinematografije Victora Kossakovskyog. Film je snimlje s tri HD kamere koje bilježe kognitivno napredovanje malog Svete u izolacionističkom zabranu infantilne faze razvoja. Pretpostavlja se kako će trilogiju Palindrom, kojoj bi ovo trebao biti prvi segment, Kossakovsky dovršiti kao reprezentativni filmski dokumentarni projekt vezan uz odnos oca i sina tijekom različitih faza sazrijevanja tog odnosa.

Trajanje: 45 minuta; Država: Rusija; Jezik: ruski (engleski titlovi); Tehnika: kolor

Darko Duilo