Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcija filma: Vincent Gallo – Buffalo ’66 (1998)

U petak, 28. listopada s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split (Ulica slobode 28, ex. Savska BB – Dom mladih) možete prisustvovati drugoj projekciji iz dvotjednog ciklusa Sick Captivity Drama. Projekcije petkom u Kino klubu su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. Ulaz je besplatan, svi su dobrodošli.

 

Vincent Gallo – Buffalo ’66

Buffalo ’66 redateljski je debut Vincenta Galloa (1961), analitički izoliranog eksponenta tzv. cool perioda u razvoju moderne popularne umjetnosti (post pop art) s kraja sedamdesetih i tijekom osamdesetih godina prošlog stolječa. Gallo je, neposredno pred prve standardne kinematografske angažmane, u širi kontekst filmske proizvodnje primarno plasiran zahvaljujući prethodnoj integraciji u domeni eksperimentalnog zvuka. Surađivao je na projektima metanamjenskog tipa s težištem na avangardnom industrial – noise modelu koji su nametnuli komercijalni trendovi – kao produkcijski standard bi se moglo navesti rad banda Sonic Youth – a koncept je bio zadan idejom arhiviranja zvučnog zapisa koji će potom, sukladno razvoju digitalnih baza podataka, služiti u naknadnoj konstrukciji filmske slike definirane prema istovjetnim zahtjevima, kako bi se tada aktualan video – art model slobodnije integracije temeljnih komponenti filma (zvuk i slika) efikasno vratio konvencionalnim filmskim ishodištima. Kao glumac je debitirao u filmu The Way It Is iz 1985. u režiji Erica Mitchella – programatskog karakternog aktera filmova za koje se može reći kako su sistematizirali temeljne postulate druge generacije beat redatelja koji su unutar tog vremenskog isječka producirali gro američke nezavisne kinematografije. S bandom Bohack Gallo je snimio komercijalno zapažen album It Took Several Wives (1982), a na projektu ansambla Gray surađivao je s Jean Michel Basquiatom. Radikalnu javnu izvedbu (performance) svojih konstruiranih identiteta, pod pritiskom profesionalne sistematizacije, izvodio je nekoliko godina na javnim mjestima po velikim američkim gradovima, izazivajući ponekad sablazan i skandale, dok nije sakupio dovoljno izvaninstitucionalnog iskustva (nije studirao glumu) kako bi se plasirao na filmu. Još uvijek, putem svoje web stranice, nudi, kao konceptualno rješenje idealne interakcije s fanovima, uzorak svoje sperme na prodaju, kao i razglabanje o seksualnim fantazijama za koje ponekad ne traži novac zauzvrat. Njegovi kritičari nazivaju ga rasistom, seksistom i homofobom, a službena psihijatrijska istraživanja (protiv Galloa pokretane su formalne parnice, te su u te svrhe angažirani sudski psihijatri) kazuju kako se vjerojatno radi o kompezaciji egzistencijalnih strahova utemeljenih na činjenici kako mu je otac bio ovisnik kockar spreman u bilo kojem trenutku kao ulog postaviti vlastitog sina, slijedom čega je, pretpostavlja se, i došlo do ovisničkog prebijanja i Gallove pomame za heroinom u ranijoj mladosti. Neki filmski kritičari skloni retro inverzijama i radikalnim komparacijama povezuju ga s Mickey Rourkeom, a tomu u prilog ide i sklonost radikalnim sportovima (Rourke je boksao slobodnim stilom, a Gallo se lomio na motorkotačima kroserima). Službeni Hollywood, iako su ga u većoj ili manjoj mjeri služili, obojicu konstantno degradira kao nepouzdane partnere koji u svijetu filma opstaju zahvaljujući negativno aspektiranim karizmama koje prolaze samo kod ekstremene publike. Film Buffalo ’66 elementarnu linerarnu narativnu struktiru dezintegrira (zahvaljujući kompleksnom paralelnom razvoju filmkog skripta) u kaotično cinéma vérité dokumentiranje bizarnog iskustva nekonvencionalnog američkog zatvorenika Billya Browna (Gallo), koji kao odmazdu za pet godina neadaptirane robije, neposredno po napuštanju zatvora, otme duševnu bolesnicu uvjerenu kako je u pitanju romantični odnos, te potom odnose s okolinom, od roditelja pa nadalje, nastavi uspostavljati manipulirajući svojim taocem, dok paralelno tone u sve dublju izolaciju, depresiju i konfrotiranje s demonima socijalnih procesa u kojima je prisiljen sudjelovati.

Trajanje: 110 minuta Država: SAD Jezik: engleski (hrvatski titlovi) Tehnika: kolor

Darko Duilo

File is not a valid image: /home/kinoklub/public_html/wp-content/uploads/2017/10/ALA.jpg
Problem detected on file: /home/kinoklub/public_html/wp-content/uploads/2017/10/ALA.jpg