Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcija filma ‘Rat svjetova – Iduće stoljeće’ redatelja Piotr Szulkina

Piotr Szulkin je poljski filmski režiser s preko trideset arhiviranih projekata, od kojih su većina distopijski filmovi, što ga čini jedinstvenim slučajem celuloidnog podfantastičara kreativno opsjednutog dehumanizirajućim političkim praksama i anticipiranjem totalne društvene razgradnje ljudskih sloboda u doglednoj budućnosti. Za svoje filmove Szulkin je primio pedesetak nagrada, uključujući i onu za najboljeg režisera na prestižnoj europskoj sci-fi manifestaciji Eurocon simptomatične 1984. godine. Profesor je na Nacionalnoj filmskoj školi u Łódźu.Karijeru je započeo
kao redatelj rubne dokumentaristike, a igrane filmove snima od 1977. Posljednjih deset godina nije realizirao ni jedan relevantan projekt. Temeljem vlastitog zahtjeva za izuzećem iz javnog prostora, zaštićen je od davanja intervjua i izjava za javnost, što dodatno pospješuje interes publike za njegove daljnje aktivnosti, ali i nagađanja o tome kako mu je zdravstveno stanje kritično, te nije u mogućnosti nastaviti karijeru.

15.11.2013.

Rat svjetova – Iduće stoljeće (1981)

Izvorni naziv: Wojna swiatów – Nastepne stulecie

Država: Poljska

Jezik: poljski (engleski titlovi)

Trajanje: 93 miute

Tehnika: kolor

Iron Idem, lokalni medijski reporter, u osvit dvadeset i prvog stoljeća, 18. prosinca 1999. obznanjuje kako je Mars napao Zemlju, neposredno potom, ustrojen uredničkim dekretom, automatski dokine
vlastitu nezavisnu izvjestiteljsku poziciju, te stane mehanički deklamirati pravila za ophođenje s
konkvistadorima vanzemaljcima. Izbija kaos na ulicama, Marsovci i korumpirana zemaljska policija
zajedno krenu mlatiti građane. Marsovci otimaju Iron Idemovu ženu, reporter se potom pobuni protiv
imperijalista s drugog planeta, te krene u ilegalnu informativnu misiju educiranja stanovništva o
situaciji u kojoj se nalaze. Projekt je konstruiran na elementima zapleta klasičnih hollywoodskih sci-
fi filmova, estetici noira i općim mjestima kultne distopijske kinematografije, s pokojom naglašenijom
referencom na Alphaville (Jean-Luc Godard, 1965), te celuloidnu 1984. Georgea Orwella u režiji
britanca Michaela Andersona iz 1956. godine. Michael Radford je svoju, daleko popularniju viziju
Orwellove vizije, zgotovio tri godine nakon ovog Szulkinovog filma.