Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcija filma: Michael Almereyda – Trance (1998)

U petak, 8. siječnja s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split možete pogledati film Trance (1998), američkog redatelja Michaela Almereyda, prvu projekciju iz ciklusa Cinema Gothica. Ciklus će zainteresirane upoznati s donekle sistematiziranim isječkom produkcije koji, zahvaljujući finalnom produktu – filmu – pokretnom slikom integrira, te medijski alternativno reprogramira, elemente gotičke fikcije kao što su atmosferski paradoksi poželjne nelagode,  neadekvatna dogradnja romantičnih užitaka, te kontaminacija simboličkim interpretacijama. Projekcije su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati.

 

 

Cinema Gothica

Gotička fikcija, kojom uglavnom subdominira subžanr gotičkog horrora, kao kulturni fenomen koji kombinira fikciju, horror i romantizam nametnula se sredinom osamnaestog stoljeća, preciznije 1764. zahvaljujući noveli Zamak Otranto, engleskog autora Horace Walpolea, s podnaslovom “gotička priča”. Efekt gotičke fikcije, kako tumače psiholozi, potiskivanje je masovnog osjećaja određene ugode kod raspirivanja terorističkih aktivnosti, te dogradnja romantičnih literarnih užitaka u naturalizaciji konfliktne spolnosti vrste. Dvadeseto stoljeće omogućilo je i filmske eksperimente na ovom klasičnom tragu i kulturnoj potrebi. Tridesetih godina prvog filmskog stoljeća realizirani su i prvi relevantniji radovi poput filmova Hammer Horror ili Poe Cycle u režiji Rogera Cormana. U hindu kinematografiji gotička tadicija je kombinirana s aspektima indijske kulture, osobito reinkarnacijskim religijskim konceptima, što je motiviralo uspostavljanje indijskog gotičkog žanra, s ranim remek djelima istoga, poput filmova Mahal (Kamal Amrohi, 1949) i Madhumati (Bimal Roy, 1958). Kao moderne gotičke horror filmove može se istaknuti Sleepy Hollow, Interview with the Vampire, Dorian Gray, The Woman in Black…

 

Michael Almereyda

Michael Almereyda američki je redatelj, scenarist i producent. Studirao je povijest umjetnosti na Harvardu, ali se ubrzo izmjestio u filmsku praksu, te nametnuo hollywoodu nerealiziranim skriptom o Nikoli Tesli, istovremeno snimajući potpuno nezavisne filmove koje je sam financirao. Ekranizirao je Mikhaila Lermontova, radio s Wim Wendersom i Dennisom Hopperom, te u radu isticao fascinaciju crno bijelom fotografijom i eksperimentalnim pristupom filmu u skladu s razvojnim paradigmama industrijske avangarde tijekom posljednjih tridesetak godina. Super 16 filmom snimio je 2000. adaptaciju Shakespeareovog Hamleta, s radnjom izmještenom u suvremeni New York. Film je realizirao nešto više od dva milijuna dolara, što je Almereydai omogućilo da opstane na radikalnim marginama
paradoksalne hollywoodske avangarde.

 

Trance

Nora i Jim su alkoholičari pred delirijumima koji se ostavljaju supstance dok im se, tijekom rekovalescentskog obiteljskog boravka u Irskoj, manifestira onirični gotički svijet kroz koji ih vode Druidi, a paraliziraju vlastiti strahovi i slabosti. Realni karakteri slijedom inverzivne metažanrovske emulacije unutarnjih alkoholičarskih trvenja bivaju iluzijom premetnuti u segment sedimenta svog osobnog transa (kamerman – Jim Denault). Zahtjevna gonzo gluma i apstraktna filmska perspektiva doprinose dojmu. U glavnim ulogama su Christopher Walken, Alison Elliott i Jared Harris.

 

Trajanje: 95 minuta

Jezik: engleski (engleski titlovi)

Država: SAD

Tehnika: kolor

 

 

Darko Duilo