Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Projekcija filma: Kelly Reichardt – Old Joy

U petak, 11. ožujka s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split možete pogledati film Old Joy (2006), američke redateljice Kelly Reichardt, drugu projekciju iz ciklusa Mumblecore. Termin mumblecore referira na specifični auralni impresionizam, tj., barem kada su tehnička rješenja u pitanju, naturalni otklon zvuka od sirove realistične slike. Redatelji objedinjeni pokretom ponekada se nazivaju mumble corps, sukladno press corps terminu, jer se nerijetko u medijima plasiraju timski. Projekcije petkom u Kino klubu su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. Ulaz je besplatan, a svi su dobrodošli.

 

Old Joy

Old Joy je film ceste, zasnovan na kratkoj priči Jonathana Raymonda s kojim je Kelly Reichardt surađivala i na projektu Wendy and Lucy iz 2008. Will Oldham, poznatiji po svojoj glazbenoj karijeri nego po periodičnim filmskim izletima, te hollywoodski profesionalac Daniel London, u ovoj low budget drami o prolaznosti, prijateljstvu i alijenaciji, odigrali su role dvojice prijatelja na vikend kampiranju organiziranom nakon dugog perioda prekida odnosa. Jedino preostalo društvo im čini kuja Lucy. Kritičari su Old Joy doživjeli kao iskren, melanholičan, difuzan i meditativan film, koji narativnom strukturom oživljava elementrane prirodne cikluse.

Trajanje: 76 minuta
Jezik: engleski (engleski titlovi)
Država: USA
Tehnike: kolor

 

Kelly Reichardt

Filmski minimalnizam Kelly Reichardt idealno se trasirao kroz mumblecore pokret. Vlastitu je filmsku doktrinu, te na njoj utemeljenu autorsku estetiku definirala održavanjem redateljske iluzije o filmu kao sredstvu naknadnog razotkrivanja zbilje, koje dokida na detalju, te intimizira unutarnje svjetove redukcijskim postupkom – do elementarne dramaturške i humane entropije. Kelly Reichardt, dijele iz obitelji policijskih inspektora, karijeru je započela kao fotograf, nakon što se prethodno zainteresirala za profesionalnu filmsku opremu kojom joj se koristio otac. Debitirala je filmom River of Grass (Riječne vlati; 1994), te odmah prošla prilično zapaženo zahvaljujući tehničkom eksperimentu radikalnog ekspozicijskog otklona od temeljne noir atmosfere. Uz kamerom naznačen efekt skromnih kadrova
intrigantan je bio i tretman zvuka. Na ovogodišnjem Sundance film festivalu premijerno joj je prikazan novi film Certain Women (Stanovita žena; 2016). Radi se o, na montažnom režijskom procesu zasnovanoj, eksperimentalnoj melodrami s nizom interpoliranih dramaturških situacija koje kodiraju univerzalnom tumačenju u kontekstu odnosa prirode i psihe.

 

Mumblecore

Mumblecore je američki nezavisni filmski pokret koji je u središte pozornosti dospio nakon obimnijeg festivalskog plasmana sukladnih mu radova tijekom prve dekade ovog stoljeća. Primarno ga karakteriziraju ultra niski budget pristup u kontekstu organiziranja produkcije, zatim fokusiranje na personalne relacije između dvadesetogodišnjaka, dakle mladih u “najboljim godinama”, s vremenskim otklonima i specifičnim dramaturškim intervencijama koje omogućuju ostalim uzrastima intenzivniju interakciju s filmom, improvizirane skripte, te glumci izvan standardnih profesionalnih angažmana. Redatelji karakteristični za Mumblecore pokret su Lynn Shelton, Andrew Bujalski, Mark Duplass, Jay Duplass, Aaron Katz, Joe Swanberg i Barry Jenkins. Termin mumblecore smislio je Eric Masunaga, montažer zvuka koji je radio s Andrewom Bujalskim tijekom nekoliko produkcija, a referira na specifični auralni impresionizam, tj., barem kada su tehnička rješenja u pitanju, naturalni otklon zvuka od sirove realistične slike. Redatelji objedinjeni pokretom ponekada se nazivaju mumble corps, sukladno press corps terminu, jer se nerijetko u medijima plasiraju timski. Filmski kritičari su pokret u nastajanju nazivali i kinematografija s uzglavlja kreveta ili ga odlikovali terminima kao što su filmsko brzanje,
kreativnost kaosa i slično. Kao svoje uzore Mumblecore redatelji presudno navode nezavisnog američkog filmskog stvaraoca John Cassavetesa, te neke ranije kultne radove nesvjesno utemeljene na postulatima pokreta, poput Richard Linklaterovog dijaloški kompleksno strukturiranog lo-fi filma Slacker iz 1991. U sklopu ciklusa biti će prikazani filmovi:

04.03. Andrew Bujalski – Funny Ha Ha (2002)
11.03. Kelly Reichardt – Old Joy (2006)
18.03. Michael Tully – Cocaine Angel (2006)

 

Darko Duilo