Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Počinje ciklus projekcija “Europa – filmske onirije”

Filmska tekstura panoramski ekspandira unutar virtualnog prostora onoliko koliko autor, zahvaljujući koordinatama na osobnoj mentalnoj mapi, osjeti potrebu da, u odnosu na čisto zrenje, zahvati širu zbilju, te je objektivizira racionalno ukotvljen u relativno apstraktnoj polaznoj točki, što ne predstavlja nužno egzistencijalistički imperativ, ali se može tumačiti emocinalno neovisno, te sistematizirati mimo transparentne privatne potrebe, poput kardinalnog udesa ili nedokučive psihopatologije ličnosti. Tri filma iz ovog ciklusa, klasična s obzirom na vremenski isječak unutar kojeg su realizirane produkcije, objedinjuju kreativne težnje svojih tvoraca za vizualizacijom širenja imanentne im zapadne civilizacije – dominantno konvencijski definirane agresivnim geografskim izmiještanjem iz mitskog ishodišta – iz rakusa proširenih vlastitih poimanja nužde šire pripadnosti vrsti, u uvjetima ekstremne dehumanizacije unutar paradoksalne moderne koja senzorno ekstremno nadražuje i iritira mogućim prividima. Naknadnim reflektiranjem izolirani osjeti, po presliku također mogući prividi, definirani na bio-kemijskoj bazi razabiranja zbilje u, s obzirom na prirodu recipijenta, relativnom održivom opsegu, strukturiraju se u homogenu artificijelnu predodžbu koja korespondira s antropološkim konfliktima drugog čovjeka, krajnjeg svjedoka koji se, također prividno, umnaža u neprediktabilno mnoštvo, te potom psihološki osipa, do u natrag na apstraktnu polaznu točku samog autora, autonomno prisiljenog iznova odživjeti produkt vlastite imaginacije u realnom prostoru i vremenu. Europa nije filmski žanr, ni razvojna odrednica, u pitanju je nova politika filmom garnirana mogućim financijskim malverzacijama, s elementima pledoajea za terorizam, koji se u kulturi programatski prirodno manifestira kao zahtjevna patološka, maligna pojava s tendencijama za kliničkim tretmanom dijela integriranih aktera. Onirijsko iskustvo ovih donekle izoliranih, ali istovremeno i vrlo uticajnih autora, impresivno transcedira, kako inkvizicijsku, tako i konkvistadorsku, potrebu za alkemijskim “filmobranom” korumptivnih političara, omiljenih pacijenata filma.

13.09.2013.

Klaus Maeck & Jürgen Muschalek Muscha – Decoder (1984)

Izvorni naziv: Decoder
Režija: Klaus Maeck & Jürgen Muschalek Muscha
Država EU: Njemačka (Zapadna Njemačka)
Jezik: njemački, engleski, portugalski (engleski titlovi)
Trajanje: 89 minuta
Tehnika: crno-bijelo/kolor

Pokojni Klaus Maeck (1951-2003), multimedijalni umjetnik i glazbenik, Decoder je realizirao u suradnji s marginalnim pojavama tadašnje alternativne zapadnonjemačke kulturne scene, poput maloljetne prostitutke s literarno opjevanog bahnhofa Christiane Felscherinow u glavnoj ulozi, te asistenta režije Jürgena Muschaleka Muscha u kontrapunktu s Williamom S. Burroughsom i Genesis P-Orridgem, kao eksponentima onirijske kontaminacije šire okoline zvukovima iz neposrednog okružja tragičnog glavnog lika F.M. Einheita (umjetnik Frank Martin Strauss koristio je vlastiti pseudonim za potrebe filma), muzičara kompozitora koji osjeća kako se frekfencije iz njegovog studija destruktivno šire nagoviještavajući opseg prijema koji će postati fatalan po vrstu.