Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Počinje ciklus filmova Lecha Majewskog

Režiju je tijekom studija na Nacionalnoj filmskoj školi u Łódźu učio od Wojciecha Jerzya Hasa, starog majstora istočnoeuropske kinematografije. Za razliku od nekih svojih kolega tijekom vladavine komunističkog režima u Poljskoj u inozemstvo nije emigrirao iz političkih razloga i pod pritiscima, već zbog potrebe da se, u produkcijskom smislu, što efikasnije izrazi zahvaljujući suradnji s ljudima za koje je smatrao kako na film gledaju nalik njemu, preciznije – u duhu zapadnoeuropske tradicije art kina. Nakon kratkog boravka u Londonu dospio je u SAD gdje je realizirao dobar dio svojih projekata između kojih se u pauzama vraćao u Poljsku kao korisnik dvojnog državljanstva. Osim za vlastitu, većim je dijelom zaslužan i za karijeru danas daleko popularnijeg Juliana Schnabela koji je kod njega sticao svoja prva iskustva na setovima kao skripter, a Majewski mu je ustupio i režiju biografskog filma o kontroverznom tragičnom umjetniku Jean-Michelu Basquiatu za koji je definiran casting u kojem su se isticali David Bowie, Dennis Hopper, Gary Oldman, Willem Dafoe i Christopher Walken. Mentor je bio kreativno nezainteresiran za komercijalnu produkciju koju je zdušno prihvatio njegov ambiciozni asistent, te na taj način izgradio zavidnu karijeru. Majewski se filmu vratio nekoliko godina kasnije. Nakon konačnog pada komunizma opet je snimao u Poljskoj, a publici se obratio s još radikalnijim radovima realiziranima gotovo u inat industriji koja mu je neprestano nudila kompromise na koje htio pristajati, ali od kojih je mogao zaraditi golemi novac. Za nekoliko svojih filmova napisao je i originalnu glazbu, a često je potpisivao i scenarije, produkciju, filmsku fotografiju i montažu. Nakon retrospektive održane 2006. u Muzeju suvremene umjetnosti u New Yorku Lech Majewski je postao i nezaobilazna akademska figura.  Filmovi:
04.03.2011.
Jelenja soba
Izvorni naziv: Pokój saren
Godina proizvodnje: 1997.
Trajanje: 94 minuteJezik: poljski (engleski titlovi)
Država: PoljskaTehnika: kolor
Fuzija prirodnih sila i ljudskog faktora u nadrealnoj kući. Film je zamišljen kao bastard vrlo rijetkog žanra – kinematografske opere i klasične televizijske produkcije utemeljene na fotografiji s naglašenim likovnim aspektom. Jelenja soba donekle predstavlja i autorov autobiografski osvrt na pasaže iz djetinjstva.
slijede:
11.03.2011.
Wojaczek
18.03.2011.
Anđeo
25.03.2011.
Krv pjesnika