Kino klub Split

Pretraživač

Newsletter

Home

Linkovi

Korisnici

Log In

Autorska projekcija izvan ciklusa: Patrick Bokanowski

U petak, 06. studenoga s početkom u 20.30 h u prostorijama Kino kluba Split možete, neovisno o najavljenim projekcijskim ciklusima, pogledati tri filma francuskog redatelja Patricka Bokanowskog. Bokanowski je filmski inovator sklon kombiniranju konvencionalnih medijskih tehnika, te istovremeno i intrigantan autor s kompleksnim tradicionalnim uporištem u klasičnoj likovnoj umjetnosti. Projekcije su edukativnog karaktera, organizirane za članove i sve koji žele prisustvovati. […]

 

Patrick Bokanowski

 

Patrick Bokanowski, francuski filmski umjetnik rođen 23. lipnja 1943. u Alžiru, u tadašnjoj afričkoj koloniji koja je, između ostloga, godinama eksploatirana i estetski, ponajprije kao prirodni izvor atraktivnih filmskih eksterijera, razvio je, zahvaljujući kreativnoj ustrajnosti, originalni autorski manirizam u tretmanu filmskog materijala, i to kao crossover paradigmu tradicionalnih razmaknica filmskih žanrova: kratkog filma, eksperimentalne kinematografije i animacije. Njegov rad je oslonjen na optičku i plastičnu umjetničku proizvodnju, uz neprestane inovacije unutar istog projekta. Kinematografija, njegovim riječima, mora neprestano reproducirati realnost, svakodnevne
misli i osjećaje utemeljene na prirodnim podražajima. Filmovi Patricka Bokanowskog u kontradikciji su s fotografskom objektivnošću, što je istovremeno i esencijalna potreba ekperimentalnih redatelja klasičnog perioda, ali ne i naznaka retrogardnosti autora. Bokanowski se trudi, zahvaljujući svojim filmskim eksperimentima, otvoriti umjetnost filma novim autorskim ekspresijama, koristeći se primjerice spiralno perforiranim lećama, kako bi svjedočio čistu mentalnu viziju, neovisno o klasičnim reprezentacijama. Realnost je u njegovim radovima afektirana metamorfozno, a na gledatelju je da se uputi u avanturu percepcije.

 

Set:

La Femme qui se poudre (1972)
L’Ange (1982)
La plage (1992)

 

La Femme qui se poudre (1972)

Ova groteskna, vizualno dojmljiva filmska konstrukcija koja se vješto otima informativnom površnom uvidu, tempirana je u pravcu ozbiljenja pluralizma niza odgođenih kompleksnih referenci i autonomnih derivata gledatelja, sa inicijalnim sukusom kojih ih suočava u svega 16 minuta trajanja. La Femme qui se poudre (Žena koja uljepšava, 1972) prvi je javno plasirani filmski eksperiment Patricka Bokanowskog.

L’Ange (1982)

L’Ange (Anđeo, 1982) magnum je uradak u redateljevu opusu. Utemeljen je na središnjem motivu disartikuliranih stepenica koje atmosferu na platnu izdižu u pravcu levitantske vizije. Slutnja celestialnog objekta isforsirana fiksacijom prodora svjetlosti formira ritualni misteriozni okvir
ispresjecan intimnim filmskim vinjetama s motivima ekstremne izolacije u kojima se gubi dinamika kamere i odgađa nepokretnost kadra u pretpostavljeni permanentni loop neovisan o trajanju filma (64 minute). Ekspresionizam uvodnih sekvenci, brza montaža kaotično komponiranih nejasnih vizura, kao i pastoralna plastičnost nekih filmskih kadrova poput onog s motivom mljekarke koja služi čovjeka bez ruku, svojevrstan su hommage kako klasičnom flamanskom slikarstvu, tako i suvremenoj likovnosti apstraktih tendencija. “Htio sam predočiti moguću konkretizaciju jednog inteligibilnog fenomena, kadar po kadar, do potpune svjetlosne refleksije, te na njoj utemeljenog svojevrsnog otvaranja filma u trenutku
okončanja istog prodorom čiste svjetlosti…” – protumačio je Bokanowski.

La plage (1992)

La plage (Kupalište, 1992) ne – narativni je eksperimentalni rad u trajanju od 13 minuta, zasnovan na optičkom iritiranju nepredvidivog nadrealnog imaginarija kondenziranog u podsvjesti gledatelja, a koji se na platnu ozbiljuje zahvaljujući donekle halucinogenom sekundarnom vizualnom efektu
proizišlom iz vještog montiranja prethodno precizno iskonstruiranih jednostavnih kadrova, za koje je prigodni sondtrack komponirala autorova supruga. Michele Bokanowski. Istovremeno glamurozan i bizarno hladan, La plage je nedvojbeno film koji nadilazi tehničke fenomene i u prvi plan izmješta autorovu kompleksnu umjetničku potrebu.

 

Trajanje: 93 minute

Jezik: nijemi film/bez dijaloga

Država: Francuska

Tehnika: kolor/crno-bijelo

 

Darko Duilo